Η Ford προγραμμάτισε
να κλείσει το εργοστάσιο της στο Βέλγιο,
αφήνοντας στο δρόμο χιλιάδες εργάτες.
Η απόφαση προκάλεσε όπως
ήταν φυσικό προκάλεσε σάλο και θύελλα αντιδράσεων στο Βέλγιο. Η εταιρία είναι από
φαίνεται αποφασισμένη να μεταφέρει το εργοστάσιο στην Ισπανία.
Στο εργοστάσιο
απασχολούνται περίπου 4.300 εργαζόμενοι και τουλάχιστον 10.500 αν υπολογιστούν
και οι εργαζόμενοι στις υποκατασκευαστικές εταιρίες.
Τη στιγμή που τα
συνδικάτα και Βέλγοι αξιωματούχοι περίμεναν εδώ και μόλις λίγες εβδομάδες ότι
θα άρχιζε στη μονάδα της Γκενκ η παραγωγή του νέου μοντέλου του Mondeo τον
Οκτώβριο του 2013, που θα έδινε ζωή στο εργοστάσιο για πολλά ακόμη χρόνια,
τελικά η παραγωγή ανατέθηκε στο εργοστάσιο της Βαλένθια, σύμφωνα με τα
συνδικάτα.
Συγκεντρωμένοι έξω από το εργοστάσιο σήμερα οι
εργαζόμενοι αναλύθηκαν σε δάκρυα όταν η φήμη που κυκλοφορούσε εδώ και μέρες
επιβεβαιώθηκε από τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους, έπειτα από έκτακτη
συνάντηση της επιτροπής του εργοστασίου που συγκλήθηκε επειγόντως από την
διεύθυνση της Ford. Ένας εργάτης λιποθύμησε, βρισιές εκτοξεύονταν και οι
άνθρωποι έπεφταν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με κενό βλέμμα.
Οι εκατοντάδες
εργαζόμενοι είχαν λάβει καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις, αφού η αμερικανική Ford
είχε αφήσει να εννοηθεί τον Σεπτέμβριο ότι η μονάδα της Γκενκ θα αναλάμβανε την
παραγωγή του νέου Mondeo.
Η πικρία των Βέλγων εργαζομένων μεγαλώνει και
από τη στιγμή που δέχτηκαν, πριν δυο χρόνια, μειώσεις στις αποδοχές τους και
αύξηση του ρυθμού εργασίας. Υπολογίζοντας τους εργαζόμενους στις
υποκατασκευαστικές εταιρίες, το εργοστάσιο της Ford Genk που παρήγαγε 14
εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 50 χρόνια λειτουργίας, απασχολεί σχεδόν 10.500
εργαζόμενους. Είναι συνεπώς ο πρώτος εργοδότης στη φλαμανδική επαρχία του
Λίμπουργκ, στο βορειοανατολικό Βέλγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου