Ρώσικη ρουλέτα στήνει
ο υπουργός Παιδείας σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Τους 10.000 απολυμένους
αναπληρωτές ακολουθούν 5.000 μετατασσόμενοι και 2.500 που μπαίνουν άμεσα σε
καθεστώς διαθεσιμότητας υπό τη δαμόκλειο σπάθη της απόλυσης...
Ο κύβος ερρίφθη. Περί
τις 7.500 εκπαιδευτικών χάνουν τις θέσεις τους. Οι 5.000 θα μεταταχτούν άμεσα
και υποχρεωτικά, είτε εντός είτε εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ οι 2.500,
που κρίθηκε ότι «περισσεύουν», θα πεταχτούν κατευθείαν στο πηγάδι της
διαθεσιμότητας με τον φόβο της απόλυσης.
Ο υπουργός Παιδείας επιμένει
να διαβεβαιώνει ότι «δεν θα υπάρξει καμία απόλυση», αλλά χθες κιόλας, πριν
προλάβει καλά καλά ν’ ανακοινώσει τον τελικό αριθμό των εκδιωκόμενων
εκπαιδευτικών συγκρατώντας τον στις 2.000, τον διέψευσε το υπουργείο
Μεταρρύθμισης μιλώντας για 2.500 εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα.
Άλλωστε το σχέδιο
απομάκρυνσης έχει αρχή αλλά όχι τέλος, αφού στους ήδη έτοιμους καταλόγους των
υπεράριθμων θα προστεθούν κι άλλοι με την εφαρμογή του επικείμενου σχεδίου για
το νέο λύκειο και κυρίως το νέο τεχνικό λύκειο που θα χάσει πολλές από τις
ειδικότητές του. Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι στο πόδι. Η ΟΛΜΕ κατεβαίνει
μαζί με τους υπαλλήλους των ΟΤΑ σε συλλαλητήριο τη Δευτέρα, ενώ θα προχωρήσει
άμεσα σε κινητοποιήσεις.
Οι επισφαλείς
ειδικότητες
Σύμφωνα με
πληροφορίες, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα τεθούν άμεσα σε διαθεσιμότητα θα
αντληθούν κυρίως από τις ειδικότητες των ξένων γλωσσών, που ειδικά σε
γυμνάσιο-λύκειο έχουν συρρικνωθεί, από ειδικότητες που ίσως μοιραστούν ανάμεσα
σε μετατάξεις και διαθεσιμότητα (που όμως δεν θα είναι πληροφορικάριοι, όπως
είχε διαρρεύσει) και, τέλος, απ’ όσους περισσέψουν από το νέο τεχνικό λύκειο.
Η διαδικασία θα είναι
ακαριαία, σχεδόν α λα ΕΡΤ. Κατάλογοι, ονόματα, έξοδος. Το survey, το
ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των δεδομένων της εκπαίδευσης, μπορεί ανά πάσα
στιγμή να δώσει άμεσα τα απαραίτητα ονόματα. Ο υπουργός με χθεσινές δηλώσεις
του υποστήριζε ότι πρόκειται για 2.000 εκπαιδευτικούς, που δεν θα απολυθούν.
«Δεν θα υπάρξει καμία
απόλυση στο υπουργείο Παιδείας. Μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι θα απορροφηθούν
είτε σε διοικητικές υπηρεσίες του ίδιου του υπουργείου, είτε -εάν αυτό δεν
καταστεί εφικτό- σε άλλα υπουργεία». Για τους ίδιους δε εκπαιδευτικούς, χρησιμοποίησε
τον όρο «κινητικότητα». Λίγο αργότερα, εκτός από το υπουργείο Μεταρρύθμισης που
μιλούσε για 2.500 εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, στελέχη του υπουργείου
Παιδείας υποστήριζαν ότι μπορεί να είναι λίγο πάνω από 2.000 καθώς είναι και το
στατιστικό λάθος, εκτιμώντας ότι το τελικό νούμερο θα είναι γύρω στις 2.200.
Ρουλέτα κανονική…
Πάντως η επιμονή του
υπουργού για μη απολύσεις περισσότερο μπερδεύει παρά καθησυχάζει την
εκπαιδευτική κοινότητα, ειδικά όταν ο ίδιος το πρωί μιλούσε για κινητικότητα
2.000 και το απόγευμα οι συνεργάτες του διευκρίνιζαν ότι εννοούσε…
διαθεσιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, ένας λόγος που προκαλούσε τη
σύγχυση ήταν και η συνέχιση των διαπραγματεύσεων, οι οποίες δεν σταμάτησαν όταν
έγιναν γνωστά τα νούμερα της επιχείρησης-σκούπα σε εκπαίδευση και δήμους.
Καταβαλλόταν
προσπάθεια ώστε οι 5.000 υποχρεωτικές μετατάξεις να ενταχθούν στο πλαίσιο της
κινητικότητας, ώστε να μπορέσουν έτσι να βγουν οι υπολογισμοί, τους οποίους
ωστόσο αμφισβητούσε η τρόικα. Αλλιώς δεν μπορεί να είναι πειστικές οι εξηγήσεις
ότι τόσο οι 5.000 άμεσα μετατάξιμοι όσο και οι 2.500 σε διαθεσιμότητα έχουν τον
ίδιο ακριβώς προορισμό. Δηλαδή να στελεχώσουν –απλώς με διαφορά χρόνου–
υπηρεσίες τού Παιδείας και άλλων υπουργείων.
Σε κάθε περίπτωση
πάντως 7.500 εκπαιδευτικοί δεν θα επιστρέψουν στις θέσεις τους. Οι 2.500 δεν θα
πάνε πουθενά και θα αρχίσουν να μετράνε μέρες ώστε να καταλάβουν ποιος θα είναι
ο χρονικός ορίζοντας της διαθεσιμότητάς τους (ένας χρόνος; έξι μήνες; εννέα
μήνες;) και των αντοχών τους. Οι 5.000, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο, θα
μεταταχθούν από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια και όσοι περισσέψουν σε άλλες
διοικητικές υπηρεσίες είτε του υπουργείου είτε –αν χρειαστεί–άλλων υπουργείων.
Ολοι αυτοί θα είναι
καθηγητές Πληροφορικής (οι οποίοι χρειάζονται για το ψηφιακό σχολείο),
γυμναστές, καθηγητές ξένων γλωσσών, μουσικής, καλλιτεχνικών και θεατρολόγοι.
Οσοι, εν ολίγοις, μπορούν να μετακινηθούν σε όμοιες θέσεις στα δημοτικά αλλά
και όσοι ανήκουν σ’ εκείνους που περισσεύουν από τη συρρίκνωση των μαθημάτων σε
γυμνάσια-λύκεια αλλά και την ευρύτερη επιχείρηση περιορισμού των θέσεων στην
εκπαίδευση. Εγιναν συγχωνεύσεις-καταργήσεις μονάδων, αύξηση του αριθμού των
μαθητών ανά τάξη, αύξηση του αριθμού των μαθητών στα εργαστήρια, καταργήθηκαν
οι βιβλιοθήκες, ειδικότητες στα ΣΕΠ και σε άλλες υποστηρικτικές δομές.
Το σχέδιο του
υπουργού
Ο υπουργός το
περιέγραψε αλλιώς: «Κάθε υπουργείο πρέπει να αξιολογήσει τις δομές του, να δει
τις διαδικασίες του, να δει τις γραμματείες του, τις γενικές διευθύνσεις, τα τμήματα,
να αξιολογήσει και να δει πόσα τμήματα έχει, πόσα δεν χρειάζεται, πού έχει
κενά, πού έχει πλεονάζοντες. Και από εκεί να πάρει αυτούς που περισσεύουν και
να καλύψει στους τομείς που λείπουν.
Εμείς τι κάναμε
λοιπόν; Μέσα σε έξι μήνες ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση των δομών και των
διαδικασιών του υπουργείου μας, που στο σύνολό του απασχολεί 196.000
υπαλλήλους. Με άλλα λόγια, το 1/3 του συνόλου του ελληνικού Δημοσίου. Και
είπαμε ότι με κριτήρια αξιολόγησης και με το Stuffing Plan, δηλαδή με ένα
ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του προσωπικού, ο αριθμός των υπεράριθμων είναι
γύρω στους 2.000».
«Η κυβέρνηση με την
τρόικα ετοιμάζουν συμβόλαια θανάτου και στον χώρο της εκπαίδευσης. Χιλιάδες
εκπαιδευτικοί απειλούνται άμεσα με υποχρεωτικές μετατάξεις αλλά και διαθεσιμότητες,
που θα οδηγήσουν σε απολύσεις. Δέκα χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν
ήδη απολυθεί» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Θέμης Κοτσιφάκης, από τις Συνεργαζόμενες
Εκπαιδευτικές Κινήσεις, και συμπλήρωσε:
«Το δημόσιο σχολείο
χτυπιέται ανελέητα από τη μαύρη πολιτική των μνημονίων. Οι εκπαιδευτικοί θα
αντιδράσουν άμεσα, ακόμα και αυτήν την περίοδο με καταλήψεις κτιρίων
Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και απεργιακό αγώνα διαρκείας τον Σεπτέμβριο. Δεν θα
αφήσουμε την κυβέρνηση να καταστρέψει το δημόσιο σχολείο και να εξαθλιώσει τους
εκπαιδευτικούς».
Πηγή whitetoweraris
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου